Echipa ‘The Cells’

PROIECT antropologie v2 site

Competivitatea la nivelul liceului Vianu

 

 

Descrierea proiectului

Toate liceele sunt la fel? Desigur ca nu , au fost organizate în clasamente , după puncte forte. Astfel se remarcă din mulțime liceele de top. Ce au în comun aceste licee? Elevii care fac performanță. Obținerea performanței într-un domeniu școlar presupune să ai anumite calități, dar determină și unele defecte.

Competitivitatea este considerata o calitate în mediul școlar pentru că stimuleaza elevul, dar oare acest spirit competitiv influențează doar acest domeniu sau se extinde și asupra abilităților noastre sociale? În acest mediu social și personal se întâmplă să devenim competitivi fără voia noastră? Constientizăm acest fapt dacă este cazul? Care sunt consecințele? Proiectul nostru își propune „să cerceteze” și să raspunda la ultimele întrebări.

Despre echipa ‘The Cells’

Andreea Fîciu          Corina Caraconcea           Irina Bercu          Antonia Constantinescu

Colegiul Național ‘Tudor Vianu’

Alexandra Fîciu:

Cu toate că am ales să fac un liceu de profil real, manifest interes şi faţă de disciplinele umaniste, dar, mai ales, îmi place să particip la activităţi în afara şcolii, pentru că îmi doresc să acumulez cât mai multe informaţii din cât mai multe domenii. Cum omul este o creatură complexă, mai ales pe plan emoţional, antropologia mi se pare o ştiinţă căreia merită să îi acord atenţie. Nosce te ipsum înainte de orice şi, astfel, îmi doresc să aflu cât se poate despre această fiinţă care, spre deosebire de celelalte, are capacitatea să perceapă lumea la mai multe niveluri faţă de cele care ni se arată, cu alte cuvinte, simbolic.

Corina Caraconcea:

Preocupările mele în tangentă cu știința s-au referit până de curând doar la materii exacte și descoperirile în acest domeniu. M-am înscris în acest proiect sperând că voi putea explora mai mult, cu toate ca nu consideram antropologia domeniul meu. Voiam să aflu despre viața de cercetător, despre ce înseamnă a cerceta și să ma bucur la final de rezultate ce pot ajuta sau satisface curiozitatea câtorva. La scurt timp mi-am dat seama că există conexiuni între această performanță și psihicul nostru. Aceste consecințe ale competitivității mă bucur să spun ca le vom studia în proiectul nostru.

Irina Bercu:

De când am început liceul mă tot gândesc la ce vreau să „mă fac când o sa fiu mare”, deși nu n-am hotărât încă, știu că-mi place să cercetez. Mă interesează în primul rând omul, atât biologic cât și psihic. Cum îmi doresc să mă cunosc mai bine pe mine, dar și pe cei din jur, antropologia este întocmai cea care mă poate ajuta. Cum nu avem o ora de antropologie la școală, iar orele de biologie sau psihologie sintetizează informațiile, proiectul acesta extrașcolar îmi oferă oportunitatea de a învăța după bunul meu plac. Nu numai că va trebui să comunic și să interacționez cu colegii mei, dar voi fi nevoită să vorbesc si cu specialiști în domeniu care ne îndruma oricând avem nevoie.

Antonia Constantinescu:

Deși în timp copii și adolescenții își schimbă destul de des preferințele în legătuă cu profesia care îi atrage cel mai tare, în cazul meu nu a fost asa. Mereu mi-am imaginat ca voi termina Medicina și că voi deveni un chirurg excepțional. Din acest motiv, deși profilul liceului în care învăț este real, matematica și informatica favorizează crearea unei minți organizate, analitice care mă ajută și în cazul materiilor care îmi vor trebui la facultate (biologie, fizică și chimie). Astfel, antropologia mi-a atras atenția întrucât este în strânsă legătura cu medicina. De asemenea este o ocazie bună să aflu mai multe despre fizicul și psihicul uman și poate (de ce nu?) mai multe despre mine însămi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

'